Γλινάδο Νάξου, 84300 Νάξος, τηλ./φαξ 22850-42390
Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2021
Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021
Σχολικές... βάφλες (ΣΤ' τάξη)
Συνταγές μαγειρικής (Γλώσσα ΣΤ', Ενότητα 4: Διατροφή)
Κάτι ωραίο μαγειρεύεται στην (κουζινο)αίθουσα της ΣΤ' τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Μάθετε τι διαβάζοντας τη συνταγή:
Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021
Στη διαφήμιση… όλα είναι δυνατά! (ΣΤ' τάξη)
Γλώσσα ΣΤ', Ενότητα 4: Διατροφή
Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης ετοίμασαν τις δικές τους διαφημίσεις για να ενημερώσουν και να προσπαθήσουν να πείσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν τα διαφημιζόμενα προϊόντα.
Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021
Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021
Οργάνωση βιβλιοθήκης (Ε΄τάξη)
Η βιβλιοθήκη της Ε΄τάξης
Στην αρχή της χρονιάς, αποφασίσαμε να οργανώσουμε στην τάξη μας μια βιβλιοθήκη. Γι΄αυτό, φέραμε βιβλία από το σπίτι μας για να τα μοιραστούμε με τους/τις συμμαθητές/τριές μας.
Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας (Γ'-Δ' τάξεις)
Το 2ο βιβλίο με το οποίο ασχοληθήκαμε στα πλαίσια του προγράμματος της Φιλαναγνωσίας ήταν "Ο φίλος μου ο Τζίμ" της βελγίδας εικονογράφου και συγγραφέα Kitty Crowther, το οποίο τιμήθηκε το 2010 με βραβείο ΑLMA , το σημαντικότερο βραβείο παιδικού βιβλίου στον κόσμο.
Αφού λοιπόν το ακούσαμε , η κυρία μας έκανε πολλές ερωτήσεις αλλά όχι όπως γίνεται κάθε φορά που διαβάζουμε μια ιστορία, αλλά μέσω ενός κουίζ.
Aκολουθήστε τον σύνδεσμο και παίξτε κι εσείς!
Έγινε μια πολύ ωραία κουβεντούλα για τη φιλία και το πόσο σημαντικοί είναι οι φίλοι/ες στη ζωή μας. Μοιραστήκαμε τις δικές μας εμπειρίες και τα συναισθήματά μας για διάφορες καταστάσεις που περάσαμε και ζήσαμε μαζί τους. Έτσι όμορφα έκλεισε η 1η μας συνάντηση.
2η συνάντηση
Η 2η συνάντηση έγινε μετά από πολύ καιρό, αλλά αυτή τη φορά τα σχολεία είχαν ανοίξει και αυτό μας έδωσε μεγάλη χαρά.
Η κυρία μας θύμισε το παραμύθι, αν και οι περισσότεροι/ες το θυμόμασταν καλά γιατί μας άρεσε πολύ.
Στη συνέχεια με τη βοήθεια τις κυρίας κρατήσαμε σημειώσεις με τα πιο βασικά σημεία του παραμυθιού. Αυτό μας φάνηκε πολύ χρήσιμο όταν στη συνέχεια η κυρία μας χώρισε σε 3 ομάδες για να δημιουργήσουμε το δικό μας ... ανάποδο παραμύθι!
Μας φάνηκε τέλεια αυτή η ιδέα! Και έγινε ακόμη καλύτερη , όταν η κυρία μας είπε πως για να δουλέψουμε σε ομάδες θα πρέπει να βγούμε στο προαύλιο!
Αφού γράψαμε τα δικά μας παραμύθια, τα παρουσιάσαμε στις υπόλοιπες ομάδες και όλοι καταχειροκροτηθήκαμε!!!
Αυτές είναι οι ιστορίες που φτιάξαμε! Καλή ανάγνωση!
Πρόγραμμα φιλαναγνωσίας (Γ'-Δ' τάξεις)
Πρόγραμμα φιλαναγνωσίας (Γ΄και Δ΄τάξεις)
Φέτος αποφασίσαμε να διαβάσουμε πολλά πολλά βιβλία αλλά το θέμα τους να είναι ένα :
η φιλία
1η συνάντηση
Το πρώτο βιβλίο που έφερε η δασκάλα μας στην τάξη ήταν ο Φεγγαροσκεπαστής. Δεν το είχαμε ξαναδεί και μόνο μια συμμαθήτριά μας το είχε διαβάσει παλιότερα.
Η κυρία μας μάς έδειξε το εξώφυλλο. Στη συνέχεια , το οπισθόφυλλο, απ΄όπου πήραμε και μια ιδέα για το τι θα συνέβαινε σ΄αυτό το παραμύθι.
Έπειτα ασχοληθήκαμε με τον περίεργο αυτόν τίτλο. ΦΕΓΓΑΡΟΣΚΕΠΑΣΤΗΣ…
Είπαμε τις ιδέες μας για το τι μπορεί να είναι ένας φεγγαροσκεπαστής και τι ακριβώς κάνει. Ναι το βρήκατε!
Ο Φεγγαροσκεπαστής, σκεπάζει το φεγγάρι!
Νιλ
Άρμστρονγκ, αστροναύτης
https://www.youtube.com/watch?v=nR10K-GZ9gs

Στη δεύτερη συνάντηση η κυρία ξεκίνησε την ανάγνωση του παραμυθιού…
Γνωρίσαμε τον γερο-Ναπολέων που εδώ και 300 χρόνια κάνει το επάγγελμα του φεγγαροσκεπαστή, αλλά είχε πια κουραστεί.
Γνωρίσαμε και ένα αγοράκι, τον Τιμολέοντα. Ο Τιμολέων μόλις πήρε το πτυχίο του φεγγαροσκεπαστή και ανυπομονούσε να πάει στο φεγγάρι. Πήρε την μαγική καραμέλα που του έδωσαν οι δάσκαλοί του και η οποία θα τον έκανε ανάλαφρο σαν τον αέρα. Μ΄αυτόν τον τρόπο θα έφτανε στο φεγγάρι. Η καραμέλα όμως χάθηκε και απελπισμένος ο Τιμολέων, τράβηξε για την κοντινή πόλη. Εκεί γνώρισε τον Λέανδρο , ο οποίος προσφέρθηκε να τον βοηθήσει.
Η κυρία μας όμως , σταμάτησε εκεί την ανάγνωση, και μας μοίρασε τρία μαγικά αντικείμενα.
Η τρίτη ομάδα πήρε ένα
ψαλίδι, ένα μαρκαδόρο και μία κόλλα.
Με αυτά τα τρία μαγικά αντικείμενα και με τη φαντασία μας , φτιάξαμε τρεις ιστορίες και ένα σκίτσο. Η κάθε ομάδα έπρεπε να βοηθήσει τον μικρό μας ήρωα, τον Τιμολέοντα, να φτάσει στο φεγγάρι, για να γίνει ο νέος φεγγαροσκεπαστής.
1η ιστορία
2η ιστορία
Μια μέρα συνάντησα τον Λέανδρο και μου είπε: Έχω μια ιδέα! Έλα μαζί μου, να δεις τι σκέφτηκα. Έχω ένα μικρό κουτάκι με καρφίτσες, έναν μεγάλο χάρακα και μια χαρτοταινία. Σκέφτηκα λοιπόν, να φτιάξουμε μια τραμπάλα για να φτάσω στο φεγγάρι. Θα πάρουμε την χαρτοταινία και πάνω της θα βάλουμε τον χάρακα. Πό τη μια μεριά θα βάλουμε το κουτί με τις καρφίτσες και απ΄την άλλη θα καθίσεις εσύ. Μετά, θα βγάλουμε το κουτί με τις καρφίτσες και εσύ θα πεταχτείς ψηλά. Και από τότε , ο Τιμολέων, έγινε ο Φεγγαροσκεπαστής.
3η συνάντηση
Σήμερα ξεκινήσαμε τη συνάντησή μας βλέποντας ένα βίντεο με τον Φεγγαροσκεπαστή . Αφού λοιπόν το θυμηθήκαμε, επιλέξαμε εκείνη την εικόνα που μας άρεσε περισσότερο από αυτό το βιβλίο που τόσο πολύ μας άρεσε!
Αφού παρουσιάσαμε στην τάξη τις δημιουργίες μας σκεφτήκαμε να του γράψουμε κι ένα ποιηματάκι. Για να το δυσκολέψουμε λιγάκι αποφασίσαμε να του γράψουμε ένα χαΪκού!
Τα Χαϊκού:
·
Είναι
μικρά ποιήματα που πρωτοεμφανίστηκαν στην Ιαπωνία.
·
Ένα χαϊκού
έχει 17 συλλαβές και χωρίζεται σε 3 στίχους.
·
Περιγράφουν
μια στιγμή του χρόνου, δημιουργούν μια εικόνα.
·
Οι εποχές
, τα χρώματα , η φύση κατέχουν σημαντική θέση.
·
Η εικόνα
που δημιουργεί ένα Χαϊκού αποκαλύπτει πώς νιώθει ο δημιουργός του.
·
4η συνάντηση
Λίγο πριν κλείσουμε τις συναντήσεις μας με τον Φεγγαροσκεπαστή , κάναμε μια πολύ όμορφη κουβεντούλα για τη φιλία , τη συνεργασία και πόσο υπέροχα νιώθουμε όταν υπάρχουν δίπλα μας άνθρωποι που μας αγαπάνε και νοιάζονται για εμάς.
Τι σημαίνει για μας η φιλία;
Και φυσικά, φτιάξαμε και τη δική μας σκάλα της φιλίας!