Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

3ος ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ



Για τρίτη χρονιά οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργάνωσαν ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού. Θέμα του φετινού Μαραθωνίου «Μαθαίνω την ιστορία, το περιβάλλον, τον άνθρωπο».



Το σχολείο μας και φέτος, έλαβε μέρος στο διαγωνισμό.


Οι Α'-Β' τάξεις διάβασαν τα βιβλία:1. Ο βάτραχος και το φιλί της Εύης Γεροκώστα, 2. Ένας ασπρόμαυρος ζωγράφος της Λίνας Μουσιώνη, 3. Ο βασιλιάς λύκος της Ιωάννας Μπαμπέτα και συζήτησαν για τη διαφορετικότητα και τα στερεότυπα




Στο τέλος, τα εικονογραφήσαμε

"Ο βάτραχος και το φιλί"










"Ο βασιλιάς λύκος"






"Ο ασπρόμαυρος ζωγράφος"






Οι Γ'-Δ' τάξεις διάβασαν τα βιβλία:1. Ιστορίες που τις είπε ο Πόλεμος της Μαρίας Αγγελίδου, 2. Ιστορίες που τις είπε η Θάλασσα της Μαρίας Αγγελίδου, 3. Ιστορίες που τις είπε ο Δρόμος της Μαρίας Αγγελίδου και συζήτησαν για την ιστορία και τον πολιτισμό.



Πέσαμε με τα μούτρα στο διάβασμα!!!






Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Ήρωες του τόπου μας

Οι μαθητές συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν σε χαρτόνια εργασίες για τους « Ήρωες του τόπου μας» που αφορούσαν πληροφορίες για τη ζωή τους (που βρήκαν στο διαδίκτυο και σε βιβλία της βιβλιοθήκης του σχολείου μας), εικόνες που βρήκαν ή δημιούργησαν οι ίδιοι κ.ά.

Στο τέλος έγινε παρουσίαση των εργασιών από τους μαθητές όλων των ομάδων στην ολομέλεια της τάξης.



Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014


1ο περιπατητικό μονοπάτι: Μέλανες-Φλεριό-Μύλοι-Κουρουνοχώρι






Πριν ξεκινήσουμε την πεζοπορία, διαβάσαμε τις πληροφορίες που υπάρχουν στην είσοδο του χώρου και προσπαθήσαμε να μελετήσουμε και τον χάρτη.

Παντού γύρω μας πελώρια πλατάνια!





περπατήσαμε...περπατήσαμε...




Ο κούρος της Ποταμιάς και...

...ο κούρος των Μελάνων. Βρίσκεται ξαπλωμένος εκεί από το 570π.Χ περίπου. Έχει μήκος 6μ. και αναπαριστά ένα γυμνό έφηβο. Όπως μάθαμε, έμεινε εκεί γιατί το δεξί του πόδι έσπασε κατά τη μεταφορά του.

Στάση για φαγητό και για αναμνηστική φωτογραφία.


Ιερό στις πηγές του Φλεριού.
Το ιερό είναι αφιερωμένο σε γυναικεία θεότητα της ευφορίας της γης και οι γίγαντες Ώτος και Εφιάλτης οι οποίοι διέθεταν τη δύναμη να μετακινούν μεγάλους λίθινους ογκόλιθους.


Ένα σχέδιο που μας δείχνει πώς ήταν το Ιερό τον 8ο αιώνα π.Χ. 


Φτάσαμε και στο αρχαίο υδραγωγείο του Λύγδαμη.
Η κατασκευή του διήρκεσε από τον 6ο-8ο αιώνα μ.Χ μέχρι να ολοκληρωθεί.

Ο κύριος Γιάννης μας εξήγησε πως το έργο αυτό ήταν πολύ σημαντικό για την εποχή που κατασκευάστηκε αφού οι αγωγοί αυτοί (11χλμ), περνώντας μέσα από το βουνό τροφοδοτούσαν με νερό όλες τις περιοχές ως τη Χώρα.




Αφού περπατήσαμε ανάμεσα σε φραγκοσυκιές και τρεχούμενα νερά φτάσαμε στους Μύλους.







Τελευταία στάση Κουρουνοχώρι.
Εκεί είδαμε και την επιγραφή με τη σκαλιστή κορώνα του Όθωνα.



"Στους Κούρους"





Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013

" Η ιστορία της κολοκυθιάς"

Στη 2η από τις δέκα συναντήσεις που έγιναν στα πλαίσια της συνεργασίας μας με το Κέντρο Πρόληψης Κυκλάδων "Θησέας" ο κεντρικός άξονας ήταν η επικοινωνία. Μια από τις δραστηριότητες που έγιναν για την επίτευξη των στόχων που είχαμε θέσει, ήταν η δημιουργία ενός παραμυθιού. Αφού καθίσαμε σε κύκλο, ο ένας μετά τον άλλο λέγαμε μια φράση. Και στο τέλος φτιάξαμε μια ιστορία! Θέλετε να τη διαβάσετε;


Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια κολοκυθιά που ζήλευε όλον τον κόσμο. Οι άλλοι ήταν όλοι μαζί κι εκείνη μόνη. Δεν είχε κανέναν να μιλήσει. Μια μέρα η κολοκυθιά πήγε να βρει άλλες κολοκυθιές για να κάνουν παρέα. Αλλά δεν την ήθελαν γιατί ήταν παχουλή. Ένιωσε άσχημα και άρχισε να κλαίει. Μιλούσε συνέχεια στους άλλους και την ονόμασαν Πολυλογού! Τότε έφυγε στεναχωρημένη. Πήγε σε μια λίμνη και είδε το πρόσωπό της που έκλαιγε. 
-Και συ είσαι μόνη; τη ρώτησε αλλά δεν πήρε απάντηση και ένιωσε πιο πολύ μοναξιά.
Τότε είδε μπροστά της ένα μικρό σκουληκάκι. 
-Αν θες να κάνεις φίλους, να πας στην πόλη να βρεις κι άλλες κολοκυθιές. Έτσι, πήρε τον δρόμο για την πόλη μαζί με το μικρό σκουληκάκι. Το μικρό σκουληκάκι οδήγησε. Συνάντησε πολλές κολοκυθιές και παίζανε όλη μέρα μαζί. Κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα...


Παραμυθάκι από τη Β΄τάξη




Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013

Το ζαχαροπλαστείο του Γλυκόσαυρου
Ο γλυκόσαυρος ήταν ένας γλυκός ζαχαροπλάστης που προσπαθούσε χρόνια πολλά να φτιάξει το πιο γλυκό γλυκό που έγινε ποτέ. Έφτιαξε το μεγαλύτερο παγωτό του κόσμου, έφτιαξε και το άγαλμα της προπροπροπρογιαγιάς του με ζελέ φράουλα… αλλά το πιο γλυκό γλυκό με τίποτα δεν του πετύχαινε!!!


    Έτσι, εμείς οι μαθητές της Α’ τάξης αποφασίσαμε να μετατρέψουμε για μια μέρα την τάξη μας σε εργαστήρι ζαχαροπλαστικής και να βοηθήσουμε τον γλυκόσαυρο. Φέραμε λοιπόν τα απαραίτητα εργαλεία, πήραμε και τα καλύτερα υλικά και φτιάξαμε ένα κορμό με σοκολάτα και μπισκότα. Όταν την επόμενη μέρα βγάλαμε το γλυκό από την κατάψυξη για να το δοκιμάσουμε… καταλάβαμε πως είχαμε φτιάξει το πιο γλυκό γλυκό του κόσμου! Κρίμα που δε βρήκαμε τον γλυκόσαυρο να του δώσουμε τη συνταγή!



 Το πιο γλυκό γλυκό του κόσμου!

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

Φιλαναγνωσία

Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τη φιλαναγνωσία. Τι είναι όμως η φιλαναγνωσία και ποιοι είναι οι στόχοι της;

Σκοπός της φιλαναγνωσίας:


Η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο .


Επιμέρους στόχοι:

  •   καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης
  •   άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης και ως εκ τούτου πρόληψη φαινομένων διάσπασης προσοχής, όταν δεν οφείλεται σε παθογόνα αίτια,  που είναι πολύ συχνή στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου 
  •  καλλιέργεια δεξιότητας αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων 
  •  ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου
  • ανάπτυξη συνεργατικής  ικανότητας
  • ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας
  • αφηγηματική ικανότητα
  • εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδων
  • δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη, η οποία σταματά να αποτελεί ένα άθροισμα μεμονωμένων μαθητών αλλά γίνεται μια «κοινότητα αναγνωστών».



Για την επίτευξη των στόχων:
Οργανώσαμε τη σχολική βιβλιοθήκη αλλά δημιουργήσαμε και μικρές δανειστικές βιβλιοθήκες μέσα στην τάξη. 
Δημιουργήσαμε ευχάριστους χώρους ανάγνωσης και ακρόασης.


Συμπεράσματα:


  • Οι μαθητές/τριες ασκήθηκαν στην ακρόαση και κατανόηση κειμένων και στην αναδιήγηση ιστοριών.
  • Βελτίωσαν τον προφορικό τους λόγο.
  • Ασκήθηκαν στη μικτή ανάγνωση.
  • Ανέπτυξαν την κριτική τους ικανότητα.
  • Ανέπτυξαν ενσυναίσθηση.
  • Ενθαρρύνθηκαν στη λήψη πρωτοβουλιών.
  • Ανέπτυξαν την φαντασία τους, τη δημιουργική τους σκέψη, την εφευρετικότητά τους.
  • Διεύρυναν τους πνευματικούς τους ορίζοντες.
  • Ανέπτυξαν την υπευθυνότητα και την κοινωνικότητά τους.
  • Κατασκεύασαν αφίσες, ζωγραφιές, εικονογράφησαν παραμύθια.
  • Δημιούργησαν δικά τους παραμύθια.
  • Ήρθαν σε επαφή με διάφορα είδη βιβλίων και κειμένων.
  • Δραματοποίησαν ιστορίες.

 Διαβάσαμε πολλά, πάρα πολλά βιβλία!