Πρόγραμμα φιλαναγνωσίας (Γ΄και Δ΄τάξεις)
Φέτος αποφασίσαμε να διαβάσουμε πολλά πολλά βιβλία αλλά το θέμα τους να είναι ένα :
η φιλία
1η συνάντηση
Το πρώτο βιβλίο που έφερε η δασκάλα μας στην τάξη ήταν ο Φεγγαροσκεπαστής. Δεν το είχαμε ξαναδεί και μόνο μια συμμαθήτριά μας το είχε διαβάσει παλιότερα.
Η κυρία μας μάς έδειξε το εξώφυλλο. Στη συνέχεια , το οπισθόφυλλο, απ΄όπου πήραμε και μια ιδέα για το τι θα συνέβαινε σ΄αυτό το παραμύθι.
Έπειτα ασχοληθήκαμε με τον περίεργο αυτόν τίτλο. ΦΕΓΓΑΡΟΣΚΕΠΑΣΤΗΣ…
Είπαμε τις ιδέες μας για το τι μπορεί να είναι ένας φεγγαροσκεπαστής και τι ακριβώς κάνει. Ναι το βρήκατε!
Ο Φεγγαροσκεπαστής, σκεπάζει το φεγγάρι!
Νιλ
Άρμστρονγκ, αστροναύτης
https://www.youtube.com/watch?v=nR10K-GZ9gs
Στη δεύτερη συνάντηση η κυρία ξεκίνησε την ανάγνωση του παραμυθιού…
Γνωρίσαμε τον γερο-Ναπολέων που εδώ και 300 χρόνια κάνει το επάγγελμα του φεγγαροσκεπαστή, αλλά είχε πια κουραστεί.
Γνωρίσαμε και ένα αγοράκι, τον Τιμολέοντα. Ο Τιμολέων μόλις πήρε το πτυχίο του φεγγαροσκεπαστή και ανυπομονούσε να πάει στο φεγγάρι. Πήρε την μαγική καραμέλα που του έδωσαν οι δάσκαλοί του και η οποία θα τον έκανε ανάλαφρο σαν τον αέρα. Μ΄αυτόν τον τρόπο θα έφτανε στο φεγγάρι. Η καραμέλα όμως χάθηκε και απελπισμένος ο Τιμολέων, τράβηξε για την κοντινή πόλη. Εκεί γνώρισε τον Λέανδρο , ο οποίος προσφέρθηκε να τον βοηθήσει.
Η κυρία μας όμως , σταμάτησε εκεί την ανάγνωση, και μας μοίρασε τρία μαγικά αντικείμενα.
Η τρίτη ομάδα πήρε ένα
ψαλίδι, ένα μαρκαδόρο και μία κόλλα.
Με αυτά τα τρία μαγικά αντικείμενα και με τη φαντασία μας , φτιάξαμε τρεις ιστορίες και ένα σκίτσο. Η κάθε ομάδα έπρεπε να βοηθήσει τον μικρό μας ήρωα, τον Τιμολέοντα, να φτάσει στο φεγγάρι, για να γίνει ο νέος φεγγαροσκεπαστής.
1η ιστορία
2η ιστορία
Μια μέρα συνάντησα τον Λέανδρο και μου είπε: Έχω μια ιδέα! Έλα μαζί μου, να δεις τι σκέφτηκα. Έχω ένα μικρό κουτάκι με καρφίτσες, έναν μεγάλο χάρακα και μια χαρτοταινία. Σκέφτηκα λοιπόν, να φτιάξουμε μια τραμπάλα για να φτάσω στο φεγγάρι. Θα πάρουμε την χαρτοταινία και πάνω της θα βάλουμε τον χάρακα. Πό τη μια μεριά θα βάλουμε το κουτί με τις καρφίτσες και απ΄την άλλη θα καθίσεις εσύ. Μετά, θα βγάλουμε το κουτί με τις καρφίτσες και εσύ θα πεταχτείς ψηλά. Και από τότε , ο Τιμολέων, έγινε ο Φεγγαροσκεπαστής.
3η συνάντηση
Σήμερα ξεκινήσαμε τη συνάντησή μας βλέποντας ένα βίντεο με τον Φεγγαροσκεπαστή . Αφού λοιπόν το θυμηθήκαμε, επιλέξαμε εκείνη την εικόνα που μας άρεσε περισσότερο από αυτό το βιβλίο που τόσο πολύ μας άρεσε!
Αφού παρουσιάσαμε στην τάξη τις δημιουργίες μας σκεφτήκαμε να του γράψουμε κι ένα ποιηματάκι. Για να το δυσκολέψουμε λιγάκι αποφασίσαμε να του γράψουμε ένα χαΪκού!
Τα Χαϊκού:
·
Είναι
μικρά ποιήματα που πρωτοεμφανίστηκαν στην Ιαπωνία.
·
Ένα χαϊκού
έχει 17 συλλαβές και χωρίζεται σε 3 στίχους.
·
Περιγράφουν
μια στιγμή του χρόνου, δημιουργούν μια εικόνα.
·
Οι εποχές
, τα χρώματα , η φύση κατέχουν σημαντική θέση.
·
Η εικόνα
που δημιουργεί ένα Χαϊκού αποκαλύπτει πώς νιώθει ο δημιουργός του.
·
4η συνάντηση
Λίγο πριν κλείσουμε τις συναντήσεις μας με τον Φεγγαροσκεπαστή , κάναμε μια πολύ όμορφη κουβεντούλα για τη φιλία , τη συνεργασία και πόσο υπέροχα νιώθουμε όταν υπάρχουν δίπλα μας άνθρωποι που μας αγαπάνε και νοιάζονται για εμάς.
Τι σημαίνει για μας η φιλία;
Και φυσικά, φτιάξαμε και τη δική μας σκάλα της φιλίας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου