Τρίτη 17 Μαρτίου 2015


Ένα λαογραφικό μουσείο στην τάξη μας!

Σήμερα, στο μάθημα της Γλώσσας, μπήκαμε στην ενότητα 
«μες το μουσείο».
Είδαμε τους ήρωες του βιβλίου μας να περιγράφουν μια επίσκεψή τους σε λαογραφικό μουσείο, όπου είδαν πολλά παλιά αντικείμενα και έμαθαν για τη χρήση τους διαβάζοντας τις λεζάντες που είχαν από κάτω.
Σκεφτήκαμε λοιπόν, πως θα ήταν εύκολο, μια και ζούμε σε χωριό, να συγκεντρώσουμε κι εμείς τέτοια παλιά αντικείμενα και να φτιάξουμε ένα μικρό λαογραφικό μουσείο μες την τάξη μας!
Ρωτήσαμε τους γονείς μας, τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας και την επόμενη κιόλας μέρα φέραμε στην τάξη ένα σωρό ενδιαφέροντα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν τα παλιά τα χρόνια.




Πρώτα συζητήσαμε γι’ αυτά και μάθαμε τι ήταν το καθένα και πως το χρησιμοποιούσαν. Καταλάβαμε πως τα περισσότερα απ’ αυτά είναι τόσο διαφορετικά γιατί την εποχή εκείνη δεν υπήρχε ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά και γιατί τότε οι άνθρωποι τα περισσότερα πράγματα τα έφτιαχναν μόνοι τους.
Δεν έφτανε όμως η συλλογή των αντικειμένων για να φτιάξουμε το λαογραφικό μας μουσείο. Η κυρία μας εξήγησε πως χρειάζεται πολύ δουλειά για να το οργανώσουμε σωστά. Μας άρεσε όμως πολύ η ιδέα κι αμέσως ξεκινήσαμε!
Πρώτα φτιάξαμε τις λεζάντες μας,
δηλαδή μικρές καρτελίτσες που θα εξηγούν με λίγα λόγια τι είναι το κάθε αντικείμενο και πως το χρησιμοποιούσαν. 
                                


  

  «Ουφ! Φέραμε πολλά πράγματα κι έχουμε πολύ γράψιμο!»
   

   Ύστερα τις πλαστικοποιήσαμε, τις κόψαμε, και… έτοιμες οι λεζάντες μας!        

Στη συνέχεια, φτιάξαμε όμορφες αφίσες
για να ενημερώσουμε όλα τα παιδιά του σχολείου και να επισκεφτούν το μουσείο.
     



                          
Αφού τις χρωματίσαμε με όμορφα και ζωηρά χρώματα, 
τις κολλήσαμε στο δημοτικό σχολείο
αλλά και στο νηπιαγωγείο που είναι δίπλα.


Έτσι φτάσαμε στο τελευταίο στάδιο! Τοποθετήσαμε τα αντικείμενα στα θρανία μας, διακοσμήσαμε με γκοφρέ χαρτί, 
τοποθετήσαμε τις λεζάντες και… έτοιμο!
Ξαφνικά ένα λαογραφικό μουσείο... 
βρέθηκε στην τάξη μας!
                

   
Ήμασταν πολύ χαρούμενοι! 
Όλα ήταν έτοιμα στην ώρα τους και το μουσείο μας υπέροχο!
Πρώτα μας επισκέφτηκε η πρώτη τάξη. Διάβαζαν τις λεζάντες κι εμείς τους εξηγούσαμε με περισσότερα λόγια. 
Ήταν πολύ προσεκτικοί Νομίζουμε ότι τους άρεσε πολύ!

 
                                                                           
Ύστερα ήρθε η τρίτη και η τετάρτη τάξη μαζί. 
Είχαμε λίγο άγχος αλλά τα πήγαμε μια χαρά!

  

Τέλος, την πρώτη μέρα λειτουργίας του μουσείου μας, 
ήρθε η πέμπτη τάξη κι ύστερα η έκτη.
  

        
  Ουφ! Καλά ήταν για σήμερα! Αύριο πάλι!

       Την επόμενη μέρα μας επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο 
           και ύστερα οι συγγενείς μας.  
      
        
Στο τέλος κάθε παρουσίασης, 
όλα τα παιδιά δοκίμαζαν τις δύο νεροσφυρίχτρες που είχαμε φέρει.
Η μία ήταν άδεια, ενώ στην άλλη είχαμε βάλει νερό.
Όλοι παρατήρησαν με ενθουσιασμό ότι η νεροσφυρίχτρα που ήταν άδεια,
έκανε ένα απλό, συνεχόμενο σφύριγμα,
ενώ όταν φυσούσαμε σ’ αυτήν με το νερό, 
ο ήχος έμοιαζε με κελάηδημα πουλιού!!!
Έτσι, η τάξη μας γέμισε πουλάκια,
άλλα ντροπαλά, άλλα δυναμικά, πάντως όλα τους πολύ μελωδικά!
Αυτό ήταν μάλλον το πιο διασκεδαστικό μέρος της παρουσίασης!


Όλη η διαδικασία οργάνωσης και δημιουργίας του μουσείου μας, 
ήταν πολύ διασκεδαστική αλλά και αποτελεσματική, 
αφού με βιωματικό τρόπο μάθαμε ένα σωρό πράγματα! 
Μάθαμε λεπτομέρειες για όλα αυτά τα αντικείμενα 
που βλέπουμε στο σπίτι της γιαγιάς και του παππού, αλλά και για την εποχή τους που είναι τόσο διαφορετική από τη δική μας!
Μάθαμε όμως και πώς να φτιάχνουμε λεζάντες, προσκλήσεις, αφίσες, 
πώς να οργανώνουμε κάτι σαν ομάδα και κυρίως, 
μάθαμε να είμαστε υπεύθυνοι για τη σωστή λειτουργία του!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου