Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015

Τα τετράγωνα του Κλέε

Την επόμενη εβδομάδα, στην ευέλικτη ζώνη, επηρεασμένοι από τα πολύχρωμα τετράγωνα στο σώμα του Έλμερ, μιλήσαμε για έναν πολύ γνωστό ζωγράφο που του άρεσε να ζωγραφίζει σαν τα παιδιά, τον Πάουλ Κλέε. Ένα από τα έργα του είναι τα «πολύχρωμα τετράγωνα» που μοιάζουν τόσο πολύ με αυτά του Έλμερ!



Πήραμε λοιπόν τα χαρτάκια μας και πολλά λαδοπαστέλ και φτιάξαμε τα δικά μας πολύχρωμα τετράγωνα…
Για να γίνει όμως πιο ενδιαφέρουσα η δουλίτσα μας, μιλήσαμε πρώτα για τα χρώματα και τα χωρίσαμε σε ψυχρά και σε θερμά. Κάθε παιδί διάλεξε μια κατηγορία χρωμάτων και με αυτά έβαψε τα τετράγωνά του. Στο τέλος κάναμε μια άλλη ζωγραφιά, τη βάψαμε με τα χρώματα της άλλης κατηγορίας και την κολλήσαμε πάνω στα τετράγωνά μας…





Σίγουρα οι ζωγραφιές μας θα άρεσαν πολύ στον κύριο Κλέε!!!


Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας !

Στο δίωρο της ευέλικτης ζώνης και στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας, διαλέξαμε σήμερα να διαβάσουμε ένα πολύ αγαπημένο βιβλίο που αναφέρεται στη διαφορετικότητα:«ο Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας !».
Καθίσαμε λοιπόν σε κύκλο, διαβάσαμε το βιβλίο, παρατηρήσαμε καλά τις εικόνες και διασκεδάσαμε πολύ με τις πλάκες που έκανε ο Έλμερ! Ύστερα παρατηρήσαμε ο ένας τον άλλον και εύκολα διαπιστώσαμε ότι είμαστε όλοι διαφορετικοί, όχι μόνο στην εξωτερική μας εμφάνιση αλλά και στον χαρακτήρα μας.

Στο τέλος ζωγραφίσαμε κι εμείς τον Έλμερ και την παρέα του την ημέρα που βάφονταν όλοι πολύχρωμοι κι εκείνος βαφόταν γκρι!







ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ - ΠΡΩΤΟΒΡΟΧΙΑ

Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης, οι μαθητές των Α΄- Β΄ Τάξεων έφτιαξαν διάφορες ζωγραφιές για το Φθινόπωρο και τα πρωτοβρόχια που άρχισαν δειλά - δειλά να κάνουν την εμφάνισή τους.


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄

Για τα Μαθηματικά Α΄ Τάξης, οι μαθητές γνώρισαν τα γεωμετρικά σχήματα και τα γεωμετρικά στερεά και έκαναν τις παρακάτω δημιουργίες.


ΓΛΩΣΣΑ Α΄

Για το μάθημα της  Γλώσσας της Α΄ Τάξης οι μαθητές συνεργάστηκαν και δημιούργησαν την παρέα των πέντε παιδιών, τον Τάσο το... σαλιγκάρι, τα πρώτα τους γραμματάκια και τις πρώτες τους λεξούλες.





Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (Γ - Δ)

Για το μάθημα των Εικαστικών, μία ομάδα της Τρίτης και μία ομάδα της Τετάρτης Τάξης, αφού μελέτησαν σχετικά κεφάλαια του αντίστοιχου βιβλίου, ζωγράφισαν με κηρομπογιές ένα πολύ όμορφο τοπίο και με μαρκαδόρους μερικά γεφύρια. 

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Για το μάθημα της Γλώσσας Δ΄ Τάξης (Ενότητα 2: Ρώτα το νερό... τι τρέχει), οι μαθητές (Γ΄ - Δ΄) συνεργάστηκαν και δημιούργησαν "Τον κύκλο του νερού". Αρχικά σχεδίασαν και στη συνέχεια ζωγράφισαν.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ - Δ΄

Οι μαθητές των Γ΄ - Δ΄ τάξεων, στα πλαίσια του μαθήματος των Μαθηματικών, έκαναν διάφορες κατασκευές χρησιμοποιώντας μόνο... γεωμετρικά σχήματα.


ΙΣΤΟΡΙΑ Γ' - Δ'

Για το μάθημα της Ιστορίας Γ΄ Δημοτικού και των Εικαστικών, δύο ομάδες της Γ΄ Τάξης συνεργάστηκαν για να σχεδιάσουν και να ζωγραφίσουν αγγεία και αγάλματα.




Θρησκευτικά Γ ' - Δ '

Στο μάθημα των Θρησκευτικών μία ομάδα μαθητών της Δ΄ Τάξης έφτιαξε κολάζ με ζωγραφιές από τέσσερα μαθήματα: "Ο Δαβίδ & ο Γολιάθ", "Ο θαυμαστός κόσμος", Ο Θεός είναι κοντά μας", "Ο Θεός φροντίζει για τα πλάσματά του".


2η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2015

Στα πλαίσια της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού (5 Οκτωβρίου 2015) που φέτος είχε θέμα "Ολυμπιακοι & Παραολυμπιακοί Αγώνες",οι μαθητές του σχολείου μας έφτιαξαν -μεταξύ άλλων- κολάζ με ζωγραφιές από διάφορα ολυμπιακά αθλήματα.


ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ Γ΄ - Δ΄

Στην αρχή της σχολικής μας χρονιάς οι μαθητές των Γ΄ - Δ΄ τάξεων συνεργάστηκαν ώστε να δημιουργήσουν τους κανόνες που οφείλουμε να ακολουθούμε όλοι μας...

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Στα παιδικά χωριά SOS υπάρχουν ανάγκες για: καινούρια παπούτσια, είδη παιδικού ρουχισμού, κάθε είδος τροφίμων που δε χρειάζεται άμεσα ψυγείο (λάδι, γάλα εβαπορέ, ρύζι, μακαρόνια, όσπρια κλπ), είδη καθαριότητας σπιτιού (σκόνη πλυντηρίου, χαρτί υγείας κλπ), εκπαιδευτικά βοηθήματα, γραφική ύλη, καινούρια σεντόνια, πετσέτες κλπ και γενικώς είδη εξοπλισμού σπιτιού, καινούριες ή ελάχιστα μεταχειρισμένες ηλεκτρικές συσκευές.
Η Διευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Γλινάδου, η εκπαιδευτικός του Νηπιαγωγείου και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου καλούν τους γονείς, τους μαθητές και όσους έχουν τη δυνατότητα να συγκεντρώσουν όσο γίνεται περισσότερα από τα παραπάνω είδη, που είναι απολύτως απαραίτητα γι’ αυτά τα παιδιά, στην αίθουσα του πολιτιστικού συλλόγου Γλινάδου κάθε Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή 16:00 ως 17:00, μέχρι την Παρασκευή 27/11/2015.
Υποστηρίζουμε την αντιμετώπιση της ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ…

γιατί μας αφορά ΟΛΟΥΣ.

Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Για την Ευέλικτη Ζώνη, οι μαθητές των τάξεων Γ΄- Δ΄ του Σχολείου μας (με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού) ασχολήθηκαν καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με πρόγραμμα υγιεινής διατροφής. Συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια,





έφτιαξαν γραφήματα χρησιμοποιώντας υπολογιστικά φύλλα (Excel),  κατασκεύασαν την Πυραμίδα της Διατροφής,






 διοργάνωσαν πρωινό στην αίθουσα μόνο με υγιεινά προϊόντα (γάλα, φρυγανιές, μαύρο ψωμί, μέλι, γιαούρτι, μπανάνες, πορτοκάλια, μήλα, αχλάδια, φρέσκους χυμούς πορτοκάλι και ανάμεικτους που φτιάξαμε όλοι μαζί στην τάξη).






 Επιπλέον, οι μαθητές δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά και γνώρισαν τις πρωτεΐνες, τις βιταμίνες, τους υδατάνθρακες, τα λίπη, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία και σε ποιες τροφές τα βρίσκουμε.
Τέλος, οι μαθητές, στη γιορτή λήξης του σχολικού έτους, δραματοποίησαν ένα μικρό θεατρικό έργο σε σχέση με την υγιεινή διατροφή:

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΣΚΗΝΗ Α΄: (λαχανικά, φρούτα, όσπρια)


ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Όλα μαζί
:
Είμαστε λαχανικά
νόστιμα, υγιεινά.
Να προσέχετε παιδιά
όχι φυτοφάρμακα πολλά.
Τρώτε τα λαχανικά
που ’ναι οικολογικά.
Με λαδάκι από ελιά
κάντε μας σαλατικά.
Βάλτε λίγο αλατάκι
λεμονάκι ή ξιδάκι
γίναμε στο πι και φι
νόστιμα σαλατικά.
Ποποπό, μια νοστιμιά!
Ντομάτα
:
Τ’ όνομά μου είναι Μάτα
κι όλοι με γνωρίζουν
είμ’ η ντροπαλή ντομάτα.
Ξεφυτρώνω από το χώμα
κι έχω, έχω στην αρχή
καταπράσινο το χρώμα.
Μα σαν έρθει ο καιρός
και με δει ο ήλιος ο λαμπρός
κατακόκκινη με κάνει
να με φάτε για σαλάτα
ειμ’ η ντροπαλή ντομάτα!
Καρότο
:
Είμαι, είμαι μακρουλό
κι έχω χρώμα ροδαλό.
Με γνωρίζουν με το πρώτο
είμαι, είμαι το καρότο.
Κάρολος το όνομά μου
και γνωστή η αφεντιά μου.
Έχω, έχω καροτίνη
όλο υγεία βιταμίνη
να την τρώνε τα παιδιά
νά ’χουνε γερά κορμιά.
Κρεμμύδι
:
Είμαι ο Βρασίδας, το κρεμμύδι
κι αν μου βγάλετε το «κρε»
γίνομαι αμέσως μύδι.
Όταν η μαμά με καθαρίζει
τα ματάκια της τα καίω
και αθέλητα δακρύζει.
Μη θυμώσετε γι’ αυτό
κατά τ’ άλλα είμαι νόστιμο πολύ
υγιεινό και γευστικό.
Με βάζουν στα σαλατικά
μα και μες στα φαγητά
και χαρίζω – το γνωρίζετε καλά-
ποποπό, μια νοστιμιά!
Εγώ, ο Βρασίδας το κρεμμύδι
γεύση, νοστιμιά χαρίζω
-δεν πειράζει αν καμιά φορά-
τα ματάκια σας δακρύζω.
Σπανάκι
:
Είμαι το σπανάκι
πρασινάκι, τρυφερό
δροσερό λαχανικό.
Με φτιάχνουνε με ρύζι
και το σπίτι μυρουδιές γεμίζει.
Κάνει σπανακόπιτα η γιαγιά
με μπόλικο τυρί
την πιο νόστιμη στη γη.
Μα και τούτο θα σας πω:
Όποιος σπανάκι θε να φάει
θα γίνει δυνατός σαν τον Ποπάυ.
Μπιζέλι
:
Είμαι ένα μπιζελάκι
τοσοδούλι, μια σταλιά
μα ‘χω δύναμη μεγάλη
τη χαρίζω στα παιδιά.
Έχω όμως τώρα δα
μια ανείπωτη χαρά
η ζωή ντέρτια δε θέλει
και χορεύω τσιφτετέλι.
Αγκινάρα
:
Για κοιτάξτε με και μένα
είμαι η κυρία αγκινάρα
μια πανέμορφη κουκλάρα.
Θα με έχετε ακουστά
απ’ τον μανάβη τον Μηνά
που φωνάζει δυνατά:
«αγκινάρες και κουκιά
δύο φράγκα την οκά».
Έχω, δεν το κρύβω,
φυλλαράκια αγκαθωτά
έχω όμως νοστιμιά
μα και άγρια ομορφιά.
Δε σας λέω υπερβολή
εκτός από όμορφη πολύ
είμαι όντως θρεπτική!
Λαχανικά
(όλα μαζί)
:
Είμαστε λαχανικά
νόστιμα, υγιεινά.
Κι όπως είπαμε παιδιά
αφού μας πλύνετε καλά
φάτε άφοβα λαχανικά.
Όχι φυτοφάρμακα πολλά
τρώτε τα λαχανικά
που ’ναι οικολογικά.
Τραγουδούν όλα μαζί στο ρυθμό του «Γιούπι γιούπι για»:


Γιούπι γιάγια γιούπι γιούπι για
προτιμάτε τα λαχανικά.
Είναι νόστιμα παιδιά
είναι όλα υγιεινά
τρώτε τρώτε τα λαχανικά.
Γιούπι γιάγια γιούπι γιούπι για
φρέσκα τρώτε τα λαχανικά.
Όχι κρέατα πολλά
γαριδάκια και γλυκά
προτιμάτε τα λαχανικά.
(Ακούγεται μουσική και φεύγουν τα λαχανικά. Στη σκηνή μπαίνουν τα φρούτα)


ΦΡΟΥΤΑ
Όλα μαζί
:
Είμαστε τα νόστιμα τα φρούτα
χλάπα χλουπ και χλάπα – χλούπα
μας τρώνε τα παιδιά με λαιμαργία
με περίσσια βουλιμία.
Πόσο στην υγεία κάνουμε καλό
ρώτησε αν θες και τον γιατρό.
Ένα φρούτο την ημέρα
Τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Μήλο
:
Είμαι ο Αιμίλιος το μήλο
κατακόκκινο και στρογγυλό
και πολύ πολύ υγιεινό.
Τρώτε μήλα κάθε μέρα
απ’ την Τρίτη ως τη Δευτέρα
και τους δώδεκα τους μήνες
είμαι πλούσιο σε βιταμίνες.
Κάτω από φουντωτή μηλιά
κάθισε ο Νεύτωνας παλιά
κι έπεσα με δύναμη …
στο σοφό του το κεφάλι
κι έκανε ανακάλυψη μεγάλη!
Είμαι περήφανο πολύ
κατακόκκινο και στρογγυλό
και πολύ πολύ υγιεινό!
Πορτοκάλι
:
Το χρώμα μου πορτοκαλί
κι είμαι ζουμερό πολύ.
Τόσες βιταμίνες
δε χαρίζω στα παιδιά
να ’ναι όλα τους καλά
με υγεία και χαρά;
Έχω ομορφιά και κάλλη
Και με λένε πορτοκάλι.
Καρπούζι
:
Αλήθεια ποιος δε με γνωρίζει;
Είμαι, είμαι το καρπούζι
ένα μπράβο μου αξίζει.
Όταν είναι καλοκαίρι
και η ζέστη φοβερίζει
το καρπούζι σας δροσίζει.
Χλάπα χλουπ με τρώνε παιδιά
Και τους παίρνουν τα ζουμιά!
Φρούτα
:
Είμαστε τα νόστιμα τα φρούτα
χλάπα χλουπ και χλάπα χλούπα
μας τρώνε τα παιδιά με λαιμαργία
με περίσσια βουλιμία.
Πόσο στην υγεία κάνουμε καλό
ρώτησε αν θες και τον γιατρό.
Ένα φρούτο την ημέρα
τον γιατρό τον κάνει πέρα!
(Ακούγεται μουσική και φεύγουν τα φρούτα. Στη σκηνή μπαίνουν τα όσπρια)


ΟΣΠΡΙΑ
Όλα μαζί
:
Τα όσπρια είμαστε εμείς
μας γνωρίζετε θαρρώ
είναι σίγουρο αυτό.
Τρώει όλη η Ελλάδα
στις γαβάθες φασολάδα
και ρεβίθια, ρεβιθάδα
δυο και τρεις την εβδομάδα.
Τρώτε νόστιμη φακή
να ‘στε όλοι δυνατοί
με γερό γερό κορμί.
Φασόλι
:
Αχός βαρύς ακούγεται
πολλά ντουφέκια πέφτουν
ηχούν απ’ την Ελλάδα
γιατί οι Έλληνες…
τρώνε φασολάδα.
Είμαστε φασόλια
όσπρια υγιεινά
πρωτεΐνες, σίδηρο
χαρίζουμε σε όλα τα παιδιά.
Η αλήθεια είναι γνωστή
-δεν είν’ υπερβολή-
είμαστε η πιο υγιεινή τροφή.
Φακής
:
Εν δυο, εν δυο, εν δυο
κοίταξέ με να με δεις
εν δυο, εν δυο, εν δυο
είμαι ο καπετάν Φακής
Πως μ’ αρέσει η φακή
που ’χει σίδηρο πολύ
και με κάνει δυνατό
και το σώμα μου γερό.
Εν δυο, εν δυο, εν δυο
κοίταξέ με να με δεις
εν δυο, εν δυο, εν δυο
ειμ’ ο καπετάν Φακής.
Ρεβίθι
:
Είμαι τόσο δα μικρούλι
σαν τον κοντορεβιθούλη.
Ας είμαι όμως μικρό
έχω δύναμη εγώ
και χαρίζω στα παιδιά
δυνατά, γερά κορμιά.
Και μπορεί καμιά φορά
κάποιον γίγαντα και σεις
να νικήσετε παιδιά.
Όσπρια
(όλα μαζί)
:
Τρώτε όσπρια αράδα
ρεβιθάδα, φασολάδα
δυο και τρεις την εβδομάδα.
Τρώτε νόστιμη φακή
να ’στε όλοι δυνατοί
με γερό γερό κορμί.
(Ακούγεται μουσική και φεύγουν τα όσπρια)
ΣΚΗΝΗ Β : ΟΧΙ ΚΡΕΑΤΑ ΠΟΛΛΑ
(Μπαίνουν στη σκηνή ο Κρεοπώλης, ο Πόνγκο, ο Πίπης, ο μανάβης, ο ψαράς)
Κρεοπώλης
:
Είμαι ο χασάπης, ο Κοσμάς
απ’ το χασάπικό μου
κάθε μέρα να περνάς.
Έχω γάλακτος αρνάκια
γουρουνάκια, μοσχαράκια
χωριάτικα κοτοπουλάκια
λουκάνικα και μπριζολάκια.
μμμ … να γλείφετε τα δαχτυλάκια!
Κάθε μέρα κρέατα να τρως
γερός να γίνεις δυνατός!
Πόνγκο
(Ο Πόνγκο είναι ένα χοντρό παιδί. Δίνουμε το ρόλο σε αδύνατο παιδί και με ένα μαξιλαράκι του κάνουμε μεγάλη κοιλιά)
:
Είμαι ο Πόνγκο,
σας συστήνομαι παιδιά.
Ακούω τον χασάπη τον Κοσμά
και τρώω καθημερινά
όλο κρέατα και λιπαρά.
Τη Δευτέρα κεφτεδάκια
και την Τρίτη μπριζολάκια
την Τετάρτη μπιφτεκάκια
και την Πέμπτη παϊδάκια.
Την Παρασκευή λουκανικάκια
κάθε βράδυ δυο σουβλάκια.
Σάββατο και Κυριακή
μμμ … μοσχαράκι ή αρνί!
Κρεοπώλης
:
(Φωνάζει δυνατά)
Εδώ τα τρυφερά αρνάκια
τα νόστιμα τα κατσικάκια.
Γουρουνάκια μοσχαράκια
κάθε μέρα να τα τρως
γερός να γίνεις δυνατός!
Πίπης
:
Εεεπ! Για στάκα, κύριε Κοσμά
σαν πολύ τα παραλές
μη μας λες υπερβολές!
Παιδιά, μην ακούτε τον Κοσμά,
αυτός κρέας θέλει να πουλά
να γεμίζ’ η τσέπη του λεφτά.
Τον Πόνγκο τον βλέπετε παιδιά;
Απ’ το πολύ το κρεατάκι
ίδιος είναι γουρουνάκι.
Πόνγκο
:
Πίπη, για σε παρακαλώ!
Προσβάλλεις την τιμή μου
το χοντρό χοντρό κορμί μου!
Πίπης
:
Τον βλέπετε παιδιά;
Κρέας, κρέας κάθε μέρα
η κοιλιά του…
έχει φτάσει εκεί πέρα! (δείχνει)
Δεν κάνει κάθε μέρα
κρέατα και λιπαρά να τρώμε,
μπριζόλες και σουβλάκια,
κιμάδες, παϊδάκια.
Ούτε ζαμπόν και μορταδέλες
γιατί θα γίνουμε σαν τις βαρέλες!
Να το χωνέψετε καλά
όχι κρέας καθημερινά.
Δυο φορές την εβδομάδα είναι αρκετά.
Μανάβης
:
(Πηγαινοέρχεται στη σκηνή και φωνάζει)
Είμαι ο μανάβης, ο Μηνάς
κι απ’ το μανάβικό μου …
κάθε μέρα να περνάς.
Έχω φρέσκα φρούτα και λαχανικά
νόστιμα, πολύ υγιεινά.
Πάρτε πορτοκάλια, μανταρίνια
πάρτε μήλα, νεκταρίνια.
Λάχανα και κουνουπίδια
χόρτα φρέσκα και κρεμμύδια.
Ψαράς
:
(Πηγαινοέρχεται στη σκηνή και φωνάζει)
Είμαι ο Σάκης, ο ψαράς
κι απ’ την ψαραγορά
δυο φορές την εβδομάδα να περνάς.
Φάτε φρέσκα ψάρια απ’ τον ψαρά
να ’χετε υγεία και χαρά
και αετίσια τη ματιά.
Πίπης
:
Αυτό είναι παιδιά
να το μάθετε καλά
τρώτε ψαρικά πολλά
απ’ τον Σάκη τον ψαρά
και νόστιμα λαχανικά
απ’ τον μανάβη τον Μηνά.


(Τραγουδούν όλοι μαζί στο ρυθμό του «Γούπι γιούπι για»)
Όλοι
:
Γιούπι γιάγια γιούπι γιούπι για
προτιμάτε τα λαχανικά.
Τρώτε λάχανα πολλά
απ’ τον μανάβη τον Μηνά
προτιμάτε τα λαχανικά.
Γιούπι γιάγια γιούπι γιούπι για
προτιμάτε τα θαλασσινά.
Τρώτε ψάρια απ’ τον ψαρά
που ’ναι πιο υγιεινά
προτιμάτε τα θαλασσινά.
Γιούπι γιάγια γιούπι γιούπι για
μην ακούτε τον Χοντροκοσμά
Όχι κρέατα πολλά
παϊδάκια και κιμά
φάτε ψάρια και λαχανικά.


(Φεύγουν όλοι. Ακούγεται μουσική.)